6) Proroctwo dotyczące przyszłości – podział u na zwierzęta czyste i nieczyste dotyczy wszystkichnarodów i języków
Izajasz mówiąc na temat przyszłości i wspominając o całej ziemi oraz o wszystkich narodach ijęzykach zapowiada że kto spożywać będzie zwierzęta nieczyste ten zginie: „gdyż ogniem i swoimmieczem dokona Pan sądu nad całą ziemią i będzie wielu pobitych przez Pana. Ci, którzy sięuświęcają i oczyszczają, aby wejść do pogańskich gajów za jednym, który kroczy w pośrodku, ci,którzy jedzą mięso wieprzowe i płazy, i myszy, wszyscy razem zginą – mówi Pan . Ja bowiem znam ichuczynki i zamysły i przyjdę, aby zebrać wszystkie narody i języki ; one przyjdą, aby oglądać mojąchwałę!" (Iz 66.16-18).
7) Żydzi byli gotowi umrzeć byle nie zjeść zwierzęcia nieczystego
Apokryfy ST, choć nie są natchnione to przedstawiają historię narodu żydowskiego. Mówi się, żenie są natchnione ale są pożyteczne do czytania i być może dlatego wchodziły w skład Septuaginty zktórej korzystali Jezus, apostołowie i pierwsi chrześcijanie.Księgi Machabejskie przedstawiają historię narodu żydowskiego w okresie powstań Machabeuszy(175- 135 p.n.e.). Nie jest prawdą że 2 Księga Machabejska usprawiedliwia modlitwy za zmarłych,wiarę w czyściec itp. 2 Mch 12.43- 45 mówi że Juda zebrał i posłał do Jerozolimy pieniądze, aby za niekupić i złożyć w ofierze zwierzęta które miały być ofiarą za grzech ludzi którzy wcześniej zginęli. Zagrzech w ST składano ofiary, więc w swojej gorliwości Juda mógł chcieć oczyścić swych przyjaciółza grzech którego się dopuścili przed śmiercią (zabrali bożki). Jednak mogła to być także ofiara zatych którzy jeszcze żyli aby byli oczyszczeni z grzechu tych którzy zmarli. Obojętne jaką interpretacjęsię przyjmie to i tak w NT ofiara Jezusa zmywa wszystkie grzechy pod warunkiem że się przyjmie tąofiarę za swojego życia przez wiarę. To katolicy zinterpretowali sobie ten fragment niewłaściwie takżeby im pasował do ich doktryny.Odnośnie zwierząt czystych i nieczystych to warto przeczytać sobie 2 Mch 6 i 7 rozdz. któ reprzedstawiają historię prześladowań Żydów których zmuszano do jedzenia wieprzowiny oraz ichpostawę w obliczu tego prześladowania: „Niedługo potem król posłał pewnego starca z Aten, aby zmuszał Żydów do odstępowania od prawojczystych i do tego, aby nie postępowali według praw Bożych , ale aby zbezcześcili zarównoświątynię w Jerozolimie, którą mieli oddać Zeusowi Olimpijskiemu, jak i tę na Garizim, którą - jaksobie życzyli mieszkańcy tego miejsca - mieli oddać Zeusowi Kseni osowi. Napór niegodziwości byłciężki i trudny do wytrzymania dla wszystkich. Świątynia była pełna rozpusty i uczt , na którychpoganie zabawiali się z nierządnicami, a na świętych dziedzińcach zbliżali się do kobiet, ponadto zaśjeszcze do wnętrza świątyni wnosi li to, czego się nie godzi. Ołtarz był pokryty ofiaraminiedopuszczalnymi przez Prawo i niegodziwymi. Nie było wolno ani zachowywać szabatu, aniobchodzić ojczystych świąt, ani nawet przyznawać się, żesię jest Żydem . Każdego miesiąca w dniu urodzinkróla gorzka konieczność prowadziła każdego dospożywania ofiar, kiedy zaś przyszło świętoDionizjów, zmuszano do tego, aby w bluszczowychwieńcach brać udział w pochodzie ku czciDionizosa . Za namową Ptolemeusza zostałowydane dla sąsiednich miast greckic hrozporządzenie , aby one w stosunku do Żydów taksamo postępowały, zwłaszcza co do ucztobrzę dowych, i aby karano śmiercią tych, którzynie chcieli przejść na grecki sposób postępowania . Można więc widzieć z tego, jak wielki ucisk wtedynastał . Przed sąd przyprowadzono dwie kobiety,gdyż obrzezały swe dzieci. Zawiesiwszy im przypiersiach ich niemowlęta oprowadzono jepublicznie po mieście, a następnie strącono z muru. Inni skryli się w pobliskich grotach, aby w