Od dawna z astanawiałem się jak powinniśmy podchodzić do podziału zwierząt na czyste i nieczyste.Skąd wiadomo czy ten podział nadal obowiązuje? Choć już od kilku lat unikałem w ieprzowiny tojednak teraz zbadałem ten temat i poniżej przedstawiam moje rozumienie tej kwestii.

1) Nowy Testament nie znosi ani nie unieważnia podziału na zwierzęta czyste i nieczyste

Patrząc na NT widzimy, że w żadnym miejscu nie znosi on podziału na zwierzęta czyste i nieczyste. Gdy Piotr miał wizję i nie wiedział co znaczy ta wizja to Bóg mu wskazał że chodzi o pogan i Żydów. Wizje i sny nigdy nie oznaczały tego co zawierały. Np. sen faraona w Egipcie nie oznaczał że prawdziwe krowy chude zjedzą krowy tłuste, ale 7 lat tłustych i 7 chudych. Sen Józefa nie oznaczał że prawdziwe słońce i gwiazdy mu się pokłonią, ale jego rodziców i braci. Sen Nebukadnesara nie oznaczał prawdziwego posągu ale kolejne mocarstwa które miały nastać. Podobnie i zwierzęta nieczyste w wizji Piotra nie oznaczały zwierząt nieczystych ale ludzi których Żydzi niesłusznie uznawali za nieczystych (pogan).

2) Śmierć Jezusa nie znosi podziału zwierząt na czyste i nie czyste

Piotr ok. 10 lat po zma rtwychwstaniu Jezusa stwierdza „ Przenigdy, Panie, bo jeszcze nigdy niejad łem nic skalanego i nieczystego” (Dz 10,14; 11,8). Widzimy więc , że śmierć Jezusa nie zniosłatego, że niektóre zwierzęta są nieczyste czy obrzydl iwe do jedzenia (np. szczury, myszy, psy, żaby,ślimaki, konie, świnie itp.) skoro Piotr nadal je uważa za nieczyste, choć minęło 10 lat od śmierciJezusa.

3) Podział zwierząt na czyste i nieczyste jest prawem moralnym, wiecznym, wyrażającym naturęBoga

Wiemy, że dekalog był prawem moralnym, wiecznym nieprzemijającym nadanym przez samegoBoga, był Prawem Bożym. Czy jednak podział na zwierzęta czyste i nieczyste także jest wiecznymPrawem Bożym czy też tymczasowym Prawem Mojżeszowym? Po przeanalizowaniu tego tematumuszę stwierdzić, że nie wszystko z Prawa Mojżeszowego przeminęło, ponieważ część moralna nadalobowiązuje jako Prawo Boże.

Mamy więc dwa prawa:

1. Prawo Boże, moralne, wieczne, wyrażającewieczną świętą i moralną naturę Boga, obowiązująceBoże dzieci stworzone na Jego obraz- 10 przykazań napisane przez samego Boga natablicach kamiennych i umieszczone w Arce- prawo moralne spisane przez Mojżesza iumieszczone obok Arki

2. Prawo Mojżeszowe, ceremonialne i inne, czasowe,dotyczące sposobu oddawania Bogu chwały, kapłaństwa,